Personeel digital agency Endeavour gaat gevangenis in

Van designer of copywriter naar celbewoner, dat hadden een aantal collega's van digital agency Endeavour niet zien aankomen. "We dachten eerst dat het een grapje was, maar het bleek écht het plan te zijn van ons bestuur", vertelt een van de medewerkers. "Nu we er eenmaal zitten, valt het wel mee. Alles went, zelfs een cel!"

De cel in kwestie is natuurlijk een van de cellen in de gerenoveerde Koepelgevangenis in Haarlem. Het pand, vroeger gebruikt als gevangenis, opende begin dit jaar opnieuw haar deuren. Ditmaal niet voor gevangenen, maar voor bedrijven, een bioscoop, horecagelegenheden en Universiteit Haarlem. Daarmee is de Koepel een tech campus geworden.

De Koepel voor technologie, innovatie en creativiteit

Matthijs van Schendelen, Commercieel directeur en partner bij Endeavour én een van de initiatiefnemers voor de verbouwing van de Koepel, vertelt: “De Koepel staat, net als wij, voor innovatie en creativiteit. Wij willen constant voorop lopen om klanten nog beter te helpen. Dat we nu bijvoorbeeld onze eigen filmstudio hebben, biedt enorm veel mogelijkheden. De Koepel is zo’n initiatief waar ieder bedrijf eigenlijk onderdeel van wil zijn"

Dat de Koepel initiatiefrijk is, is ondertussen bewezen. In de eerste 70 dagen na de opening werden er maar liefst 135 tech- en marketingevents georganiseerd. Daarmee ontving de Koepel zo'n 6500 bezoekers. Endeavour zit hiermee in het hart van de digitale transitie in Nederland.

Endeavour in de Koepel

"Het creatieve hart van Endeavour verhuist naar de Koepel. Waaronder de groeiende Content afdeling die onder andere digital-first campagnes, social content, videoproducties en influencer activaties ontwikkelt. Juist voor deze groep symboliseert de Koepel een nieuwe fase. Waarbij we op deze perfecte locatie met een eigen visie ons creatieve werk naar een nog hoger niveau gaan tillen,” vertelt Creative Director Roeland de Jong.

"Kortom, de ideale plek voor Endeavour om verder te groeien, in iedere zin van het woord," besluit Van Schendelen.