3sixtyfive Facebook campagne voor Lotto laat Nederlandse wielerverenigingen live tegen elkaar strijden in RTL 7 Tour du Jour

Lotto sponsort het RTL 7 programma Tour du Jour en organiseert vanaf deze week met de wielersportbonden NTFU en KNWU een unieke competitie die kopmannen van aangesloten wielerverenigingen dagelijkse live tegen elkaar laten racen in het programma. Digitaal bureau 3sixtyfive ontwikkelde hiervoor een Facebook app waarin de wielerverenigingen zich presenteren en stemmen moeten verzamelen van hun achterban om geselecteerd te worden voor het programma Tour du Jour.

RTL Tour du Jour

In het RTL sportpraatprogramma discussiëren analytici en presentator Wilfred Genee over de Tour de France. Van 14 - 27 juli 2014 nemen dagelijks twee kopmannen van geselecteerde wielerverenigingen het tegen elkaar op tijdens de live uitzending.

Uniek mechanisme laat selectie verlopen via Facebook

Vanaf deze week worden alle geïnteresseerde wielerverenigingen gepresenteerd in een Facebook app die via www.kopmanrace.nl via zowel desktop als mobiel te benaderen is. Daar kunnen de wielerverenigingen hun achterban oproepen hun stem uit te brengen en supporter te worden. Op maandag 7 juli 2014 worden de 28 wielerverenigingen met de meeste stemmen bekendgemaakt in de Facebook app. Zij mogen dan een kopman aanleveren voor een race tijdens een live uitzending van RTL 7 Tour du Jour.

Samenwerking Lotto met wielerbonden NTFU en KNWU

Lotto heeft in samenwerking met de wielerbonden KNWU en NFTU alle wielerverenigingen opgeroepen om mee te doen aan deze actie. De Koninklijke Wieler Unie (KNWU) en de Nederlandse Toerfiets Unie (NTFU) kunnen al ruim 50 jaar rekenen op een flink bedrag van het resultaat van De Lotto. De Lotto werd in 1961 opgericht door sporters, om middels het organiseren van kansspelen geld te genereren voor de Nederlandse sport. Na aftrek van prijzengeld en kosten draagt De Lotto 100% van haar resultaat af aan de Nederlandse samenleving, waarvan zo’n driekwart gaat naar sportkoepel NOC*NSF, die dit bedrag op haar beurt verdeelt onder de 76 aangesloten sportbonden.

Over Endeavour

We endeavour orchestrated digital marketing through platforms, content and growth

www.endeavour.nl

Ontvang het laatste Endeavour nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL