Endeavour Group en de Hartstichting organiseren hackathon

Hacking for the Heart

Tijdens de jaarlijkse Endeavour Group Hackathon op 2 en 3 november stond de Hartstichting centraal. Alle aangesloten bureaus stelden gedurende 2 dagen hun werknemers ter beschikking. Ruim 60 digital creatives werden uitgedaagd om slimme oplossingen te ontwikkelen waarmee de Hartstichting handen en voeten kan geven aan het eerder opsporen van risicofactoren voor hart- en vaatziekten: Een initiatief waarmee de Hartstichting mensen inzicht wil geven in hun hartgezondheid door het meten, begrijpen en minimaliseren van het risico op een hart- en vaatziekte.

Invulling hackathon
De hackathon is een terugkerend fenomeen binnen de Endeavour Group. Het initiatief is in eerste instantie bedoeld om de onderlinge samenwerking tussen de bureaus - een USP van de digitale bureaugroep - verder te versterken en de creativiteit te stimuleren. Dit jaar is gekozen voor een samenwerking met de Hartstichting om een extra dimensie te geven aan de innovatieve concepten die worden ontwikkeld. Op donderdag 2 en vrijdag 3 november gingen alle werknemers in multi-disciplinaire teams op het kantoor in Haarlem aan de slag. Er werden 6 concepten gepresenteerd aan de jury bestaande uit directieleden van de Hartstichting en de Endeavour Group.

Hartstichting
Het is de eerste keer dat er een hackathon voor de Hartstichting wordt georganiseerd. Het meten en begrijpen van het persoonlijke risico op een hart- of vaatziekte kan met de laatste technologische ontwikkelingen een nieuwe invulling krijgen. Met de juiste data en inzichten wordt informatie gepersonaliseerd en hierdoor relevanter voor de ontvanger. Ook is het mogelijk informatie beschikbaar te maken op een manier en tijdstip naar keuze. Het eerder opsporen van risicofactoren draagt bij aan de ambitie van de Hartstichting om hart- en vaatziekten eerder te kunnen herkennen.

IBM Watson
De hackathon werd tevens ingezet als mogelijkheid om de developers binnen de Endeavour Group nader te laten kennismaken met IBM Watson, het artificial intelligence platform van IBM. Vanuit IBM is een gratis licentie beschikbaar gesteld om op te kunnen ontwikkelen.

Over Endeavour Group
De Endeavour Group is de ‘one stop shop’ voor integrale marketing-communicatie voor merken die online zijn en daar betere resultaten van willen. De volgende bureaus zijn onderdeel van Endeavour Group:

Mad, Math & Mates
Pixelindustries
Brewwwers
Hellodialog
DBOM
3sixtyfive

Over Endeavour

We endeavour orchestrated digital marketing through platforms, content and growth

www.endeavour.nl

Ontvang het laatste Endeavour nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL