Sky Radio en 3sixtyfive brengen Baby van het Jaar verkiezing naar Facebook

Vijfde Baby van het Jaar verkiezing in 2014 geheel via social media

28 MEI 2014, HAARLEM - NAARDEN
De Baby van het Jaar verkiezing is terug en wordt dit jaar gepresenteerd door Sky Radio en Cordaid Memisa. De vijfde editie vindt in 2014 voor het eerst geheel plaats via Facebook. Digitaal bureau 3sixtyfive ontwikkelde het concept en de social campagne voor Baby van het Jaar 2014. Vanaf woensdag 28 mei start de verkiezing en kunnen er baby's aangemeld worden via de speciale Baby van het Jaar app op de Facebook Pagina van Cordaid Memisa.

Samenwerking Sky Radio en 3sixtyfive

3sixtyfive en Sky Radio geloven in de versterkende werking van radio in combinatie met internet, en social media in het bijzonder. De partijen startten eerder in 2014 een samenwerking om de kracht van beide media bij elkaar te brengen. Merken die adverteren bij Sky Radio zien zo een duidelijke spin-off naar bijvoorbeeld Facebook fans en engagement.

De Baby van het Jaar verkiezing via Facebook is het tweede project dat Sky Radio en 3sixtyfive gezamenlijk oppakken. In april 2014 werd voor de NVM een Facebook omgeving ontwikkeld voor  waarin huizenbezitters hun huis konden promoten via Facebook. De actie leverde een verdubbeling van het aantal fans op voor de NVM.

Cordaid Memisa

Dit jaar presenteert Sky Radio de Baby van het Jaar verkiezing samen met Cordaid Memisa die op deze wijze aandacht wil vragen voor een veilige zwangerschap en bevalling voor moeders in ontwikkelingslanden. De opbrengst van de actie gaat naar projecten van Cordaid Memisa om moedersterfte te verlagen.

"Het unieke aan 3sixtyfive is dat zij als digitaal bureau verder kijken dan online. Sky Radio is altijd op zoek naar nieuwe manieren om adverteerders meer waarde voor hun mediabudget te bieden. Dankzij de samenwerking kunnen onze adverteerders nu ook profiteren van het versterkende effect dat radio op social media heeft." Bas Dokter - Sales Manager Crossmedia Sky Radio
"De Baby van het Jaar verkiezing is voor Cordaid Memisa een mooie manier om op positieve wijze aandacht te vragen voor een veilige zwangerschap en bevalling van moeders in ontwikkelingslanden. Met deze sympathieke actie kunnen wij tevens de HelpMama shop onder de aandacht brengen van onze doelgroep." Renata Burger - Marketing & Fundraising Cordaid Memisa
"De keuze om Baby van het Jaar 2014 via Facebook te laten lopen is een hele logische. Het vriendenplatform is dé plek waar je eenvoudig om stemmen van vrienden en familie kunt vragen." John Meulemans - Managing Partner 3sixtyfive