Amnesty International kiest 3sixtyfive voor social media

01 MEI 2014, AMSTERDAM
De samenwerking tussen digitaal bureau 3sixtyfive en mensenrechtenorganisatie Amnesty International komt voort uit de ambitie van Amnesty International om haar social media communicatie te optimaliseren binnen haar totale bedrijfsvoering.

Ambitie

Voortdurend in contact zijn met de achterban (activisten en donateurs) is van cruciaal belang voor een goede doelen organisatie als Amnesty International. Het is de ambitie van Amnesty om zoveel mogelijk Nederlanders te betrekken bij mensenrechten en ze hiervoor ook in actie te laten komen. Social media bieden hiervoor uitstekende kansen, en Amnesty merkt dan ook dat social media een steeds groter onderdeel vormen van de totale communicatiemix. Om deze ontwikkeling op strategisch vlak te begeleiden en te zorgen voor een goede verankering in de organisatie is 3sixtyfive als partner aangetrokken.

Rol 3sixtyfive
Het recente partnership betekent dat 3sixtyfive Amnesty International voorziet van strategisch advies, conceptontwikkeling, ondersteuning en training op het gebied van social media. Hierbij vormen social monitoring, identificeren van influencers, campagnes en activaties op social media een groot aandeel van de werkzaamheden.

Amnesty International werkt voor naleving van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens en andere internationale verdragen en verklaringen voor de mensenrechten. Wij doen over de hele wereld onderzoek naar schendingen van de mensenrechten en voeren actie om die schendingen tegen te gaan.

Meer informatie:
Bart van Kuijk, Manager Communicatie & Campagnes
b.vankuijk@amnesty.nl, 06-28883825

"De laatste jaren speelt een steeds groter deel van onze communicatie zich af via social media. Het is een ideaal middel om in dialoog te zijn met onze activisten. De volgende stap is dat we social media volledig integreren in al onze werkprocessen. Bij die stap kan 3sixtyfive ons uitstekend helpen." Bart van Kuijk, Manager Communicatie en Campagnes bij Amnesty International
"Wij voelen ons goed bij de samenwerking met Amnesty International; we staan 100% achter de idealen waar Amnesty International zich elke dag hard voor maakt en herkennen bij de mensen net zo’n passie voor hun vak als wij dat hebben. De uitdaging om de afstand te verkleinen tussen Amnesty International en haar bekende en onbekende actievoerders grijpen we dan ook met beide handen aan." Paolo Martorino, Managing Partner bij 3sixtyfive