3sixtyfive doet social strategie voor Terremark Europe

Brand monitoring geeft inzicht bij het bepalen van lange termijn social strategie

Summary
Haarlem, 6 juni 2011 – Terremark, de wereldwijde actieve leverancier van IT-infrastructuur oplossingen heeft 3sixtyfive ingeschakeld voor advies met betrekking tot hun social media strategie in de Benelux. Inmiddels is een brand scan uitgevoerd waarbij 3sixtyfive voor een periode van drie maanden het sociale web heeft gemonitord naar conversaties gerelateerd aan Terremark en haar diensten.

Brand Scan

Een brand scan (of 0-meting) wordt online uitgevoerd, binnen het sociale web om een beter inzicht te krijgen in de conversaties die rondom het merk Terremark en haar diensten, maar ook andere partijen in de markt, plaatsvinden. Deze 0-meting helpt bij het verkrijgen van de juiste inzichten  waarover gesproken wordt en zorgt voor een juiste fundering waarop de strategie kan worden afgestemd dat zal helpen bij het opzetten van een lange termijn social marketing programma voor Terremark.

Lange termijn strategie

De brand scan is één van de eerste stappen in een door 3sixtyfive ontwikkeld programma om merken te ondersteunen met hun social media strategie en de implementatie ervan binnen de organisatie. In de brand scan wordt onder andere het aantal mentions (buzz volume), sentiment, share of voice (aandeel buzz in relatie tot de concurrentie) en de belangrijkste trends en topics onderzocht op basis waarvan 3sixtyfive strategische aanbevelingen baseert. Desgewenst kan na een brand scan overgestapt worden op continue monitoring waardoor het mogelijk wordt om de effecten van het social media programma te meten en verder te optimaliseren.

--- einde ---

Noot voor de redactie:

3sixtyfive is het bureau voor social media strategie en implementatie dat zich richt op lange termijn dialoog tussen merk en mens. 3sixtyfive ontwikkelde hiervoor een eigen programma en werkt voor merken als Grand’Italia, FNV Horeca, Ubisoft, South African Tourism en Terremark. Meer informatie: http://3sixtyfive.co

Terremark is een toonaangevende, wereldwijd actieve  leverancier van IT-infrastructuur-diensten als managed hosting, colocatie en cloud computing. Deze diensten worden geleverd via het meest robuuste en geavanceerde technologieplatform in de industrie. Gebruikmakend van state-of-the-art datacentra in de Verenigde Staten, Europa en Latijns-Amerika met toegang tot massale en diverse netwerk connectiviteit, levert Terremark de overheid en zakelijke klanten een uitgebreid pakket beheerde oplossingen. Meer informatie: http://www.terremark.nl

About Endeavour

Contact details

Receive Endeavour news on your RSS reader.

Or subscribe through Atom URL manually