KPMG zet 3sixtyfive in voor start-up challenge Johan Cruijff ArenA

Op zoek naar innovatieve game changers via influencer campagne

3sixtyfive heeft een internationale campagne ontwikkeld om op zoek te gaan naar de beste oplossingen voor het verbeteren van de visitor experience binnen Johan Cruijff ArenA. Denk aan een oplossing voor kortere wachtrijen in het stadion, personalisatie zoals de snelste weg van huis naar je stoel, maar ook aan extra content bij een event. Samen met KNVB, Ajax, TNO en andere partners daagt Johan Cruijff ArenA internationale start-ups en scale-ups uit hun ideale oplossing in te zenden in het open innovatieprogramma ‘Change the Game’. Tijdens een fieldlab worden de beste inzendingen ontwikkeld en geïmplementeerd, met als einddoel het EK 2020 dat in de Johan Cruijff ArenA zal plaatsvinden.

Accelerators en incubators

De challenge is in handen van KPMG, dat het gehele project overziet. 3sixtyfive is ingeschakeld om hierbij te helpen om zoveel mogelijk relevante start-ups en scale-ups te bereiken. Influencers als start-up programma’s, media en events zijn gevraagd de boodschap te helpen verspreiden en hun netwerk met de challenge te laten kennismaken. De keuze viel op 3sixtyfive vanwege haar ervaring met de start-up scene. Zo werkte het influencer marketing agency al eerder voor New Dutch Wave dat Nederlandse startups op SXSW begeleidt, en Start-up Aruba.

Endeavour Group

Om deze start-ups een duidelijke call-to-action te geven en ze enthousiast te maken om zich in te schrijven voor de challenge, zet 3sixtyfive in op een campagne met inspirerende social content. Andere agencies uit Endeavour Group, zoals DBOM en Brewwwers, werkten mee op het gebied van online advertising en web development.

Inschrijven

Start-ups, scale-ups of andere ondernemers die zich willen inschrijven voor ‘Change the Game’, kunnen zich tot 22 maart 2019 aanmelden via onderstaande link.

Join the challenge!

Hqdefault