Endeavour Academy speelt in op tekort digitale professionals.

Nederland kampt met een tekort aan gekwalificeerde digitale professionals. Vooral met de snelle technologische ontwikkelingen is het juist extra belangrijk om up-to-date te blijven. De Endeavour Group speelt hier vanaf nu op in met Endeavour Academy, met deze manier van scholing slaan ze een brug tussen werkgevers en werknemers. Deze scholing, bestaande uit kennissessies en workshops, vindt elke donderdag plaats in Haarlem.

Endeavour Academy

Endeavour Academy staat dit jaar in het teken van PHP & NodeJS (technologieën), Online Marketing & User Experience Design (UX). De scholing wordt aangeboden aan werknemers, studenten en (young) professionals. Elke week wordt er door experts uit verschillende vakgebieden gefocust op een specifiek onderwerp, waardoor de meetups elke week anders zijn. De kennissessies en workshops vinden plaats op het kantoor van de Endeavour Group, aan de Phoenixstraat 4 in Haarlem.

“Wij vinden het belangrijk om de kennis die wij hebben opgedaan terug te geven aan onze community en iets terug te doen voor onze stad, Haarlem.”

Mike van der Wallen

Haarlem & community

Endeavour Academy is opgezet vanuit de gedachte dat kennisdeling en netwerkuitbreiding essentieel zijn voor het oplossen van het tekort. Daarnaast draagt de Endeavour Group bij aan de community en de stad Haarlem, door kennis terug te geven. Binnen de Endeavour Group, bestaande uit meerdere digitale bedrijven, blijven de werknemers constant leren van elkaar, de projecten, en de opdrachtgevers. Het uitwisselen van kennis met andere professionals in dezelfde vakgebieden, is een belangrijke bedrage aan het tegengaan van het tekort. Daarbij breiden deelnemers van de sessies makkelijk hun netwerk uit, waardoor jong talent kan worden ontdekt. Ook dit levert een onmisbare bijdrage aan het oplossen van het tekort op de arbeidsmarkt.

De eerste design meetup

Vanaf 2018 vindt er elke donderdag een meetup plaats, waarbij de focus telkens op een verschillend vakgebied en onderwerp ligt. Donderdag 29 maart organiseert de Endeavour Group met ‘Think UX Haarlem’ de eerste design-georiënteerde meetup in Haarlem, die in het teken staat van User Testing. Deze eerste sessie is al gelijk een succes, met het maximum aantal van 70 inschrijvingen al binnen twee weken bereikt, en een groter groeiende wachtlijst. Ook interesse in het bijwonen van een Endeavour meetup? Schrijf je dan in voor de volgende sessie via deze link:

Let op: Wees er snel bij, want voor je het weet zitten ze vol!