Influencers maken zich hart voor werven mobiele collectanten

De Hartstichting introduceert nieuwe innovatieve manieren om te collecteren. Deze vormen de blauwdruk voor de collecte van de toekomst. Eén van deze manieren is collecteren met je mobiel en influencer marketing agency 3sixtyfive is ingeschakeld om mobiele collectanten te werven. De beduidend jongere doelgroep heeft een passende strategie nodig. De komende weken maken vier teams bestaande uit drie influencers per team zich ‘hart’ om zoveel mogelijk mobiele collectanten te werven. Samen delen ze één doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor de Hartstichting ten behoeve van meer openbare AED’s in Nederland.

Collecteren met je mobiel

Om een jongere doelgroep te activeren, zet de Hartstichting in op nieuwe innovatieve manieren van collecteren. Deze moeten zorgen voor content, aandacht en aanwas van collectanten. Eén van deze manieren is collecteren met je mobiel (via Tikkie). De perfecte tool om in te zetten voor de collecte door eenvoudig betaalverzoekjes naar vrienden te sturen in plaats van langs de deuren te gaan. Het netwerk van jongeren bevindt zich namelijk niet in de straat of wijk waar ze wonen, maar in hun smartphone. Op deze manier is het toch wat verouderde concept van collecteren in één klap klaar voor de toekomst.

Influencers centraal in Hart voor Hart campagne

Deze nieuwe manier wordt tijdens de Hart voor Hart campagne op een passende wijze onder de aandacht gebracht. 3sixtyfive heeft namens de Hartstichting specifieke influencers in kaart gebracht binnen verschillende thema's. Hieruit zijn uiteindelijk vier teams van drie influencers voortgekomen die zich tijdens deze campagne gezamenlijk inzetten. Onder andere YouTubers Alboe, Bokado, Jay Jay en Royalistic en hun team van YouTubers gaan binnen hun eigen format hun fans enthousiasmeren om zich aan te melden als mobiele collectant. Tijdens de collecteweek van 8 t/m 14 april, hebben zij het doel om geld in te zamelen voor de Hartstichting. Want iedereen heeft een hart en wil deze zo lang mogelijk laten kloppen. Voor wie geïnteresseerd is of ook graag wil bijdragen: www.hart4hart.nl.

Ik voelde mij vereerd toen ik gevraagd werd voor deze campagne. Zo'n goed doel motiveert mij om alles uit het leven te halen want ik heb wat schokkende cijfers gehoord. Mijn team en ik gaan ons maximaal inzetten om iedereen bewust te maken van deze noodzaak.

Aimée van der Pijl - Team LifeLine

Noodzaak: meer openbare AED’s

Jaarlijks worden ruim 15.000 mensen buiten het ziekenhuis getroffen door een hartstilstand. Dit gebeurt vaak thuis of gewoon in een woonwijk. Reanimatie en de inzet van een AED binnen 6 minuten is cruciaal en vergroot de kans op overleving. Nu zijn er nog te weinig openbaar toegankelijke en geregistreerde AED’s in Nederland. De Hartstichting maakt zich ‘hart’ om van Nederland een 6 minuten zone te maken: een zone waarin slachtoffers van een hartstilstand binnen 6 minuten worden gereanimeerd en een AED wordt ingezet.