Totaal vernieuwd Canei kiest voor 3sixtyfive voor comeback als Frizzante Originale

Ambassadeurschap rode draad in influencer marketing programma

03 OKTOBER 2017, HAARLEM
Influencer agency 3sixtyfive ontwikkelde een campagne waarin "La Vita Frizzante" centraal staat. Een ode aan de heritage van Canei, waarin Italiaanse lifestyle en het vieren van het leven een grote rol spelen. Het bruisende influencer duo, Blonde Tigers, is het komende halfjaar ambassadeur voor het totaal vernieuwde Canei: Frizzante Originale.

La Vita Frizzante
Het bruisende leven staat centraal tijdens deze herintroductie waarbij het merk teruggaat naar de plek waar het begon: Italië. Canei roept de doelgroep hierin op om van alledaagse momenten te genieten en het leven te vieren. Op het online magazine "La Vita Frizzante" en bijbehorende sociale kanalen zijn vanaf nu verhalen, avonturen en tips te vinden om een frisse lifestyle met een Italiaans tintje te omarmen.

Blonde Tigers
Influencer duo Vita & Elise krijgen als ambassadrices een prominente rol in de campagne. Zij nemen Frizzante Originale mee in hun bruisende leven op YouTube en Instagram en hun avonturen zijn terug te vinden op La Vita Frizzante. De Blonde Tigers maken ook deel uit van merk-activaties en evenementen. Zo waren de zussen afgelopen maand al te zien op Mysteryland en Strandfestival ZAND.

Zie ook de moodvideo (ontwikkeld door #FFWD) met daarin The Blonde Tigers.

Rol 3sixtyfive
Canei koos 3sixtyfive om de content strategie te ontwikkelen en uit te rollen voor het online magazine en haar sociale kanalen. Tevens ontwikkelde het bureau het doorlopende influencer programma dat naadloos in de campagne wordt geïntegreerd.
Met La Vita Frizzante en de herpositionering als Frizzante Originale krijgt Canei een volledige reboot en keert het terug naar haar Italiaanse roots.

Endeavour Group team-up
De campagne is een gezamenlijke inspanning van meerdere bureau's binnen de Endeavour Group waartoe 3sixtyfive sinds 2017 is toegetreden. Zo is Pixelindustries verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het online magazine, tekende DBOM voor de online advertising campagne en verzorgt Hellodialog de emailmarketing.

Vernieuwing product, design & packaging
Eerder dit jaar werd Canei door VBAT in een nieuw jasje gestoken. Canei stond vooral bekend als een zoete starter voor jongeren, maar ook als een all time favorite van een oudere doelgroep. De visuele stijl van het merk had vrijwel geen enkele link met de stijlvolle Italiaanse frizzante wijnen. Canei (1975) is de eerste Frizzante en is afkomstig uit Canelli, een stadje gelegen in de heuvels van de Piemonte (Noord-Italië).

De receptuur van het merk is nu minder zoet en VBAT gaf Canei een ‘nieuwe flesprofiel, geïnspireerd op de kwalitatieve mousserende dranken’. De Mastiff hond - van het wapen van Canelli waar Canei vandaan komt - kreeg een prominente plek.
Het resultaat is zowel aantrekkelijk voor de vrouwelijke doelgroep als voor de meer speelse en uitdaging zoekende consument.

Canei Frizzante Originale is vanaf heden verkrijgbaar bij Jumbo en diverse SuperUnie leden.