Kia en 3sixtyfive verrassen influencers met roadtrip

Influencers centraal in #KEYTOSURPRISE campagne voor vernieuwde Kia Sportage

19 APRIL 2016, BREUKELEN / HAARLEM
In opdracht van Kia Motors Nederland ontwikkelde 3sixtyfive de campagne #KEYTOSURPRISE ter introductie van de vernieuwde Kia Sportage. De influencer campagne onderstreept de sterke punten van de Sportage en is tevens een knipoog naar de Kia pay-off 'Power To Surprise'.

Influencer Marketing

Om nieuwe doelgroepen het verhaal achter de vernieuwde Kia Sportage te vertellen, werd naast de traditionele kanalen in de autowereld, ook influencer marketing ingezet. Op basis van de doelgroepen en kenmerken van de Kia Sportage bracht 3sixtyfive specifieke influencers in kaart. Een selectie hiervan ontving onlangs een exclusieve uitnodiging voor een mysterieuze roadtrip, de ultieme kennismaking met de Kia Sportage.

#KEYTOSURPRISE

En zo ontstond #KEYTOSURPRISE: Een verrassende roadtrip die verschillende influencers met elkaar en de Kia Sportage maakten, met als spectaculaire finale uitdagende activiteiten als flyboarden, bungeejumpen en bodyboarden.

De roadtrips werden door de influencers én Kia zelf in beeld gebracht. De resultaten hiervan worden de komende weken gedeeld via een unieke serie video's.

#KEYTOSURPRISE onderstreept de sterke punten van de nieuwe Sportage, die zich helemaal leent voor roadtrips, gezinsuitjes en een sportieve lifestyle. Tegelijkertijd is het een knipoog naar de Kia pay-off 'The Power To Surprise'.

Over Kia Motors Nederland

Kia is een van de meest succesvolle merken in Nederland. Het verkoopsucces van Kia Motors Nederland begon in 2010 met de introductie van de Kia Sportage. De succesvolle lijn werd in het daaropvolgende jaar, met de introductie van de Kia Picanto en Kia Rio, doorgetrokken. In 2012 was de Kia Picanto zelfs de best verkochte auto in het A-segment. In 2013 is het modelgamma van Kia compleet geworden door de komst van de GT versie van de Kia pro_cee'd en de nieuwe, 7-zits, Kia Carens. Met de Soul EV is Kia in 2014 ook met een elektrisch aangedreven voertuig beschikbaar. In 2015 werden er verschillende facelifts toegepast op de bestaande modellen, ook werd de GT-Line versie van de cee'd SW geïntroduceerd. Alle jaren blijft Kia een stabiele factor in de top-10 van bestverkopende auto's in Nederland.

"Kia investeert in duurzame relatie met influencers en vindt het belangrijk om in contact te komen met nieuwe voor Kia interessante doelgroepen, die niet altijd het autonieuws volgen of direct geïnteresseerd zijn in auto’s. Het overtreffen van verwachtingen en het positief verrassen is waar Kia goed in is en dat verhaal delen wij graag via niet-traditionele kanalen." Tamara Oostveen - Kia Motors Nederland